woensdag 28 maart 2012

Expeditie Robinson

We zitten al bijna in de helft van ons avontuur! Aan de andere kant van de wereld lijkt de tijd veel sneller te gaan!


Nog even een update van mijn warme zuiders avonturen ;-)


Zaterdag 17 maart was een dag vol plassen, bergen en bulten.
We zijn naar Overbridge gegaan om er met de quad te rijden. De nacht ervoor had het immens veel geregend en dachten we dat onze quadtour letterlijk en figuurlijk in het water zou vallen. Maar toen we aankwamen bleek dat het net goed was! Lekker vuil worden dus!
Eerst kregen we een volledige outfit, het leek net of we gingen paardrijden. Dan kregen we een hele les over alle knopjes en lichtjes en wat we zeker NIET mochten doen :). Na een kleine rit kwamen we aan op een oefenterrein zodat we goed kennis konden maken met ons machine met alle schokken en hersenschuddingen als resultaat :). Dan was het tijd om de jungle in te trekken! Jihaa! Er lagen vele diepe modderplassen waar we volle speed moesten doorrijden of je kwam vast te zitten en moest je elkaar duwen, wat wel een aantal keren is voorgevallen :-). Ook zijn we een aantal keren moeten stoppen want een een aantal wegen waren dichtgegroeid of er lagen bomen op, waardoor onze begeleider met zijn machette een nieuwe weg voor ons moest maken! Het was echt een heel avontuur! Door plassen, in putten, op bergen, over bomen, ... Proper waren we niet echt meer op het einde :). Blijkbaar zater er ook apen in de jungle. We hebben deze niet gezien, maar wel gehoord.
Na onze rit van ongeveer 2u30 konden we ons afspoelen in de rivier. Echt voor herhaling vatbaar!

 
In de avond zijn we naar een verjaardagsfeestje gegaan van Joke, een Belgisch meisje van op onze stageschool. Het werd een gezellige avond met een als afsluiter: danske placeren.


Vanaf zondag 18 maart hebben voor 5 weken lang een man in ons midden. Jasper werd heel hartelijk ontvangen door Kim en mezelf :-)
Die dag had Kim het fantastische idee om eens een kokosnoot te kraken. Peace of cake dachen we, tot we eraan begonnen. Na bijna een uur kloppen en hakken en kloppen en hakken en snijden dachten we eindelijk ons doel bereikt te hebben. Bleek dat we nog maar enkel de schil er hadden af gekregen --' Pfoe! Na nog wat zoeken en een gaatje te boren hebben we er wat sap kunnen uithalen en het was helemaal niet lekker! Nooit fan geweest van kokosnoten (en watermeloenen)..


Maandag was het weer tijd voor een weekje school. Ondertussen had ik een heuse foutenanalyse gemaakt van mijn rekenrepetitie. Ik dacht dat ik zo'n 8-tal zorgkindjes ging hebben, maar na het verbeteren van de testen heb ik pas ingezien hoe erg het gesteld is met mijn klas.. Iedereen heeft bijna zorg rekenen nodig met uitzondering van 3 van de 37 (!!). Ik zal mijn werk hier dus wel hebben. Dinsdag ben ik hier mee begonnen en de leerlingen zijn we echt wel dankbaar dat ik hen wil helpen, sindsdien respecteren ze me ook meer als blanke in hun klas. Echt wel leuk om te zien en te horen. Ondertussen heb ik al zo'n 7 dagen zorg gegeven, zo'n 3 uurtjes per dag. En het gaat al veel beter als in het begin! Hop hop naar die 10/10 voor de kinderen! Wel zijn er een aantal die nog niet tot 10 kunnen tellen zonder hun vingers te gebruiken, toch raar dat deze leerlingen in het 5de leerjaar zijn geraakt.. Hen zal ik wat meer begeleiding geven. 


Vorig weekend was echt een superweekend! Expeditie Robinson!!
Zaterdag, vroeg in de ochtend, vertrokken we met de taxi's naar Matapika! Een soort van eiland (denken we). Na een uurtje in de taxi te zitten, kwamen we toe aan de grote rivier die we moesten oversteken met veerbootjes. Aan land aangekomen begon ons avontuur pas! Daar kwamen we meteen oog in oog te staan met een capibara, een waterzwijn! Nog nooit zo'n beest gezien! Het leek op een giant hamstertje, maar later bleek wel dat hij zo lief is als een klein schattig hamstertje.

Wanneer onze kleine visserbootjes vol geladen waren met al onze zakken, waren we klaar om te vertekken naar Matapica. Het boottochtje was gewoon super! Het leek alsof we in de diepe jungle aan het varen waren. Overal waar ja kon ken zag je bomen, blaadjes, beestjes, vogels, ... FANTASTISCH.



Na een klein uurtje varen kwamen we aan op Matapika. We waanden ons echt in Expeditie Robinson! Het leek op een verlaten strand met hier en daar een hutje voor de hangmatten en palmbomen! Na kennis te maken met het strand en de zon (!) zijn we in de avond op zoek gegaan naar kaaimannen met de bootjes! Was best wel eng. In het donker varen, je ziet niets rond jou, en je moet zoeken naar 2 oogjes. Na niet lang zoeken hadden ze eentje gevonden. Best wel eng om vast te houden maar o zo leuk! Ik dacht dat het ging aanvoelen als een harde schelp, maar je kon er wel wat in duwen :-). Het enige minder leuke was dat er aan dat water ZWERMEN van muggen waren die je zo door je kleren voelde doorprikken! Auw!

Na de kaaimannen was het tijd voor nog meer beestjes of liever gezegd BEESTEN. We zijn naar het strand getrokken, waar we een wandeling hebben gemaakt van 4 km om reuzezeeschildpadden uit de zee te zien komen en hun eitjes te zien leggen! Wel wat verschieten om zo'n beest te zien afkomen. Snel zijn ze wel niet :). Ze moeten ongeveer 2u graven om een put te maken waar ze dan hun eieren kunnen inleggen wat ook nog een tijd duurt. Tijdens die tocht kreeg ik een zonneslag (idd, de 2de) maar bij het zien van al die schildpadden was ik op slag mijn zonneslag vergeten! We mochten wel geen foto's trekken met onze flits omdat ze anders teveel zouden schrikken en naar de zee terugkeren. 


Een expeditie robinson waardig weekend, maar dan zonder eilandraad :-)

                                                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten