vrijdag 6 april 2012

Hello Vacation!

Voor de fans, hier opnieuw een berichtje over mijn leven in Suriname! :-)


De tijd gaat en gaat en ondertussen zitten we al bijna in de helft van ons Surinaams verblijf! Reden te meer om van elke dag meer en meer te genieten! Zeker nu de paasvakantie begonnen is!
Vorige week donderdag (29/03) zijn we na een drukke stagedag (uitstap met zesde klas naar Fort Nieuw-Amsterdam) gaan ontspannen tussen de bowlingballen. We kregen gekke schoenen, waaruit mijn dikke teen tevoorschijn kwam :-). Er waren toch wel wat mankementjes aan de bowlingbaan, want de bowlingman moest om de 4 ballen onze kegels weer komen goedzetten. Ook denk ik dat de kwaliteit van de baan en de ballen veel minder was dan in Belgiƫ, want ik was verloren! (Of het kan ook aan mijn super bowlingtechniek liggen.. Laten we het toch houden op de slechte bowlingbaan ;-)
Deze dag heeft het sinds lang weer geregend. En als ik hier spreek over regenen bedoel ik ook REGENEN. De straten staan dan helemaal onder water. Het was net tijd om ons te douchen en waarom dan niet in de regen? Snel trokken we onze bikini aan en namen onze shampoo. Zalig! Het water is zelfs warmer dan onze eigen douche! Voor herhaling vatbaar!


Zaterdag 31 maart zijn de ouders van Dorien toegekomen. In de avond hadden we ze meteen uitgenodigt bij ons thuis voor een heerlijke maaltijd: echte vol-au-vent ! Mmm.. Het was een gezellige avond waarna we naar de Zsa Zsa Zsu trokken, een Surinaamse discotheek. Daar aangekomen mochten Dorien en ik niet binnen omdat we teenslippers aanhadden. Stonden we daar mooi.. Hebben we een plan uitgedokterd en zo hebben zijn we met de schoenen van andere mensen binnengeraakt. Dorien op hoge hakken en ik op schoenen die koeien te groot waren! Hilarisch! :-)

Zondag werd een rustige dag om onze laatste (halve) week stage voor te bereiden.

Maandag was de laatste lesdag voor de vakantie begon. Ik mocht van mijn mentor kiezen wat ik met de kinderen in de les wou doen. Aangezien de leerlingen hier niet goed zijn in schrijven, wou ik met hen eens een leuke schrijfles houden. Zo heb ik hen proberen een sprookje te laten moderniseren. Het verbaasde mij dat het merendeel van de leerling creatief konden schrijven. De leerlingen zijn zo gewoon van alles over te schrijven van op het bord dat ik dacht dat mijn opdracht onmogelijk ging zijn, maar toch wou ik het eens uitproberen. Hetgeen ze geschreven hebben was niet het niveau van een vijfde leerjaar dat wij gewoon zijn, maar ik was zeer aangenaam verrast!

Dinsdag 3 maart ben ik op uitstap gegaan met mijn klas naar de Vlindertuin. Ik had deze al eens bezocht met de zesde klas een aantal weken terug, maar ik wou graag het tweede kwartaal afsluiten met mijn eigen klas. Nu weet ik echt alles over vlinders en schildpadden! Weer aangekomen op school kregen een aantal leerlingen hun rapport mee naar huis.

Woensdag was het de laatste dag dat we naar onze stageschool moesten. Van 8u tot 10u was ouderochtend. Dit is zoals een oudercontact bij ons maar dan in de ochtend. De ouders van de leerlingen waarvan de resultaten niet goed waren (of het gedrag) werden uitgenodigd. Bij mij waren dit er 16 van de 37 (!). Het was heel interessant om eens mee te maken hoe een oudercontact hier in elkaar zit. De leerkrachten zijn hier heel rechtuit en soms zelfs grof tegen de ouders. De ouders vinden dat hier blijkbaar heel normaal, gek om te zien.
Om het tweede kwartaal af te sluiten met de leerkrachten van onze stageschool zijn we op uitstap gegaan. Wij waren ook uitgenodigd en gingen met veel plezier mee. De bus trok naar Klaaskreek, een klein strand aan de rivier met strooien hutjes. Heeeel ontspannend :-)

Donderdag is de paasvakantie pas echt van start gegaan! Zo hebben we de tijd om alle hoekjes van Suriname te gaan bezoeken. We hebben al een heuse planning: jeepsafari, dolfijnentour, bergendal, brownsberg, paintball, blanche marie, ... Ik heb er al zin in!
Al deze verhalen zal je hier ook later terugvinden!

Verder wens ik de scouts van Ternat veeeeel succes met de eerste scoutsquiz en Jungle night!
Ook mijn dansgroep wens ik veel succes met het fantastische optreden!
Spijtig dat ik hier nergens kan bij zijn, maar Suriname maakt alles goed ;-)

Nog een prettige vakantie voor iedereen!
Brasa x

(foto's lukken niet om op te laden, zal voor de volgende keer zijn)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten