donderdag 17 mei 2012

Het klokje tikt !

ook aan de andere kant van de wereld staat de tijd niet stil !

Donderdagnacht en vrijdagvoormiddag waren heel stresserende en spannende uren, want de welgevreesde Linda Rozenblad kwam op bezoek om te kijken naar de examenles. Na 2 uur wachten was het eindelijk mijn beurt, Kim en Dorien waren ondertussen al gezwicht. De les was heel goed gelukt en de kinderen waren echt goed aan het meedoen. Natuurlijk was ik zeer tevreden met de 8 op 10 die ik kreeg! Misschien is ze dan toch nog niet zo slecht? :-)

Zaterdag 5 mei was een dag van rust en ontspanning. Dat mag ook wel eens he ;-) haha. Of ja.. dat hoopten we toch.. Aangekomen in het langverwachte zwembad bleken we voor gesloten deur te staan.. Maar geen nood! Plannen genoeg! Dus dachten we even te gaan shoppen in de Hermitage Mall.
's Avonds kwam er een verrassing binnengevlogen in ons nederig stulpje: een vliegende kakkerlak! En nog geen kleintje ook! Had nooit gedacht dat die beesten nog eens konden vliegen ook! Na veel geschreeuw en weglopen om beschutting te zoeken wanneer hij weer eens begon te vliegen (ze vliegen heel snel) hadden we hem eindelijk te pakken met ons vergiet! Wat we meteen vol met insecticide hebben gespoten. Kill them all! Moehaha!


Zondag 6 mei hebben we een nieuwe poging gedaan voor ons ontspannend dagje deel 2 ;-). Het zwembad bleek deze keer wel open te zijn en zijn er de hele dag weggebleven. Het was net alsof we aan het zwembad lagen in een ander land: veel zon, ligstoelen, jaccuzzi.. Kort gezegd: het paradijs ! Maar dat was nog niet het beste.. Een warme douche!! Na 3 maanden wist ik niet meer dat ik zo kon genieten van een warme douche! ZA-LIG ! De plannen voor het volgende weekend waren bij deze meteen vastgelegd ;-) En hoe kun je zo'n dag beter afsluiten dan in de avond pizza aan huis te laten leveren?







Maandag 7 mei hadden we een vrije dag gevraagd om ons visum in orde te brengen (poging 4) Surinamers zijn als het ware niet echt snel en praktisch. Na een uur te wachten kregen we eindelijk bericht dat we langer konden blijven en dat we nog 3 stempels moesten gaan halen. We gingen deze meteen gaan halen, maar bij de 2de liep het al mis. Blijkbaar hadden we onze geboorteakte nodig wat nog in België ligt. Volgende week een nieuwe poging!

De rest van de week was het werkeweek behalve donderdag 10 mei ben ik met mijn klas naar de oogarts gegaan. Een hele onderneming! Maar alles was gratis voor hen, zelf de bril die ze achteraf zullen krijgen! Achteraf konden we genieten van een hapje en een drankje :)
In de avond zijn we gaan eten bij Lien en co. Lekkere bami! Of dat dachten we toch, later kregen we te horen dat die andere rare brokjes lever was! Bah!

Vrijdag ben ik na school bij Radjiv, een jongen van mijn klas, thuis geweest. Voor het project correspondenten met België, ga ik eens kijken welke hobby's de kinderen hier hebben. Radjiv zijn hobby is lopen, waarna ik ben te weten gekomen dat dit wandelen is :-). Na deze wandeling en huisbezoek weet ik alles over de planten, beestjes en bomen van heel Suriname! Het was een leuk bezoek!


Zaterdag 12 mei ging ik dan naar Elisabeth haar dansles kijken in de kerk. Na bijna een uur te moeten wachten op de taxi kwamen eindelijk aan in de juiste straat. Kerken lijken hier helemaal niet op kerken zoals bij ons en was het dus zoeken naar de goede kerk. Daar eindelijk aangekomen bleek dat we niet binnen mochten kijken omdat we hun dans tot God zouden verstoren (denk ik). Maar uiteindelijk mochten we toch een 10 minuutjes kijken. Het was een soort van balletles, maar foto's heb ik niet mogen trekken. Leuk om deze andere kant van de kinderen eens te mogen zien.
In de avond werden we uitgenodigd om bij Jonas en Karen te gaan eten: frietjes met balletjes in tomatensaus! En lekker was het! Het werd een heel gezellige avond en lagen pas in de vroege uurtjes in ons bed. Wat niet zo slim was want de volgende dag moesten we er alweer vroeg uit..

Dus zondag hadden we geweldige plan om eens naar de vogelzangwedstrijd te kijken op het Onafhankelijkheidsplein. Om 8u waren we er al, maar veel vogels waren er niet meer te zien, of toch niet zo veel.. Daarna trokken we richting pannenkoeken en poffertjes café (ondertussen kennen ze ons daar al denk ik) om toch maar de tijd te vullen en een lekkere pannenkoek te eten
 tot we gingen gaan zwemmen. Het zwembad was weer even heerlijk als de vorige keer, maar deze keer met DJ! En dan nog die warme douche! Mmm..


Ook via deze weg wil ik mijn mama nog eens een gelukkige moederdag wensen!

Vorige week heb ik ook de klasfoto ontvangen! Zie je mij? :p



Afgelopen dinsdag was het een dag vol treurnis: Britt en Joke verlieten ons na 3 maanden! We zien hier iedereen komen en gaan en hierdoor besef ik des te meer dat onze tijd er hier ook bijna opzit!
Maar toch ook een dag van blijheid: we staan in de flair! Inderdaad, vanaf nu ben ik een echt BV !
Woensdag werden we onverwacht uitgenodigd door juf Ilse om te gaan eten bij haar zus: lekkere bami! Meteen kregen we ons afscheidscadeautje al! Een hele mooie armband en ketting! 

Volgend weekend gaan we voor de laatste keer in Suriname op trip: naar Bigi pan in Nickerie. Wat kijk ik er al naar uit! Daarna nog 1 week lesgeven en dan is het alweer tijd om weer huiswaarts te keren! Maar daar gaan we het niet over hebben :-)


Vele zon en regenachtige groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten